Med flexleasing kan du
billigt lease luksusbiler

Det lyder næsten for godt til at være sandt, men den er god nok!

Flexleasing gør det muligt at lease luksusbiler billigt, da der er mange penge at spare på registreringsafgiften.

I stedet for de traditionelle 150% i registreringsafgift, der skal betales når man køber en ny bil, så skal man kun betale en lille procentdel af registreringsafgiften hver måned, hvis man benytter sig af flexleasing. Derfor vil den helt store økonomiske gevinst også være at finde, hvis man leaser en bil i den dyrere klasse.

Det månedlige registreringsafgiftsbeløb beregnes ud fra bilens samlede pris og bilen alder.

Den månedlige afgift ift. bilens alder regnes således ud:

0 – 3 måneder: 2% af den totale afgift
3 – 36 måneder: 1% af den totale afgift
36+ måneder: 0,5% af den totale afgift

Den månedlige afgift ift. bilens alder regnes således ud:

0 – 3 måneder:
2% af den totale afgift
3 – 36 måneder:
1% af den totale afgift
36+ måneder:
0,5% af den totale afgift

Med flexleasing kan du
billigt lease luksusbiler

Med flexleasing kan du billigt lease luksusbiler

Det lyder næsten for godt til at være sandt, men den er god nok!

Flexleasing gør det muligt at lease luksusbiler billigt, da der er mange penge at spare på registreringsafgiften.

I stedet for de traditionelle 150% i registreringsafgift, der skal betales når man køber en ny bil, så skal man kun betale en lille procentdel af registreringsafgiften hver måned, hvis man benytter sig af flexleasing. Derfor vil den helt store økonomiske gevinst også være at finde, hvis man leaser en bil i den dyrere klasse.

Det månedlige registreringsafgiftsbeløb beregnes ud fra bilens samlede pris og bilen alder.

Den månedlige afgift ift. bilens alder regnes således ud:

0 – 3 måneder: 2% af den totale afgift
3 – 36 måneder: 1% af den totale afgift
36+ måneder: 0,5% af den totale afgift

Den månedlige afgift ift. bilens alder regnes således ud:

0 – 3 måneder:
2% af den totale afgift

3 – 36 måneder:
1% af den totale afgift

36+ måneder:
0,5% af den totale afgift

Flexleasing – hvad skal man være opmærksom på?

Når man kigger på flexleasing af biler, så er der næsten altid tale om finansiel leasing. Altså hvor leasingstageren løber en vis risiko for tab – en risiko, der skal opvejes af lavere betaling end ved operationel leasing.

Hvis man skal sammenligne flexleasingstilbud med hinanden, er der som udgangspunkt fire beløb man skal forholde sig til:

  • Bilens pris
  • Førstegangsydelsen
  • Den månedlige ydelse
  • Restværdien

Selvom de fleste nok vil fokusere mest på førstegangsbetalingen og den månedlige ydelse, så er restværdien faktisk en af de ting, man skal være særlig opmærksom på, når der tales om finansiel leasing med afsæt i flexleasing.

Vær opmærksom på restværdien

Hvad er restværdi?

Restværdi eller scrapværdi er den pris, din leasingbil skal sælges til, når leasingperioden er slut. Prisen er uden registreringsafgift, da du jo ikke har betalt afgift af hele bilen, men kun for den periode bilen er blevet benyttet.

At vide om den angivet restværdi er korrekt er svært at vide, da det jo er bilens pris mange måneder ude i fremtiden. Men det er et vigtigt beløb at sammenligne med på de forskellige leasingstilbud, da du skal betale differencen mellem restværdien og den pris bilen reelt set kan sælges for når leasingperioden er forbi.

Så hvis en restværdi er sat til 150.000 kr. og du kun kan sælge bilen for 120.000 kr. har du altså mistet 30.000 kr. Så forskellen mellem restværdierne på to leasingtilbud skal ligges til dine samlede omkostninger når du sammenligner.

Hos Andersen Leasing tilstræber vi at lægge afskrivningsprofilen op ad det tyske marked, så bilen efter endt leasing kan sælges på det tyske marked, eller leases ud til en anden leasingtager, til en realistisk salgsværdi.

Man kan som leasingtager gå ind på den tyske hjemmeside www.mobile.de og søge på en tilsvarende bil som man gerne vil lease (samme model, årgang, udstyr og km) og kontrollere om bilen bliver nedskrevet ift. anskaffelsesprisen – typisk skal der afskrives cirka 20 % det første år og derefter cirka 15 % årligt, hvis du har et kørselsbehov på 20-25.000 km årligt.

Du skal selv anvise en køber, når leasingperioden er afsluttet.

I de fleste leasingaftaler er det leasingtageren selv, som skal anvise en køber til bilen, når leasingperioden er afsluttet.

Markedet for biler uden afgift er ikke kæmpe stort i Danmark, men det er alligevel muligt at sælge bilen videre på flere forskellige måder. Dine bedste muligheder er:

  • Sælge den til et leasingselskab, der fremover vil bruge bilen til flexleasing.
  • Sælge den til en bilforhandler, der selv vil sælge eller lease bilen ud igen.
  • Sælge den til udlandet (dette kan du både selv gøre, eller få virksomheder til).
  • Anvise sig selv som køber.

Du står selv for reparationer og service.

Modsat operationel leasing, som oftest bruges med mere almindelige biler, så vil det i næsten alle flexleasingaftaler være leasingtageren selv, som står for reparationer og service på bilen. Så hvis noget går i stykker, er det altså dig selv, der skal betale fra første dag af.

I mange tilfælde vil man tegne en servicekontrakt og dermed minimere risikoen for uforudsete udgifter. Vi vil selvfølgelig hjælpe og rådgive dig herom.

Hvad hvis leasingselskabet går konkurs?

Heldigvis sker det sjældent at leasingselskaber går konkurs. Men hvis det skulle ske, så ejes din leasingbil af konkursboet, og førstegangsydelsen, som typisk er ret høj, kan mistes.

Derfor er det vigtigt at handle med et anerkendt selskab såsom Andersen Leasing, så du undgår den risiko.

Har du yderligere spørgsmål?

Du er altid velkommen til at ringe til os på tlf.:

Huskeliste til dig som kigger på leasingbiler

Tjek at prisen på en tilsvarende bil i Tyskland, svarer til prisen som skal indgå i din leasingkontrakt.

Tjek om der er yderligere omkostninger, end dem som fremgår af tilbuddet.

Tjek at restværdien svarer til en tilsvarende bil i Tyskland minus 20%.

Tjek at prisen på en tilsvarende bil i Tyskland, svarer til prisen som skal indgå i din leasingkontrakt.

Tjek om der er yderligere omkostninger, end dem som fremgår af tilbuddet.

Tjek at restværdien svarer til en tilsvarende bil i Tyskland minus 20%.

Derudover kan det være en god ide, at kontrollere, om tilbuddet er inkl. hjemtransport, toldbehandling, klargøring og månedligt administrationsgebyr, da dette ofte er poster som mange ”glemmer” og så bliver det let kr. 15 – 25.000 + moms dyrere end først antaget.

Er du i tvivl om noget – så kontakt os. Alt kan forklares.

Flexleasing – hvad skal man være opmærksom på?

Når man kigger på flexleasing af biler, så er der næsten altid tale om finansiel leasing. Altså hvor leasingstageren løber en vis risiko for tab – en risiko, der skal opvejes af lavere betaling end ved operationel leasing.

Hvis man skal sammenligne flexleasingstilbud med hinanden, er der som udgangspunkt fire beløb man skal forholde sig til:

  • Bilens pris
  • Førstegangsydelsen
  • Den månedlige ydelse
  • Restværdien

Selvom de fleste nok vil fokusere mest på førstegangsbetalingen og den månedlige ydelse, så er restværdien faktisk en af de ting, man skal være særlig opmærksom på, når der tales om finansiel leasing med afsæt i flexleasing.

Vær opmærksom på restværdien

Hvad er restværdi?

Restværdi eller scrapværdi er den pris, din leasingbil skal sælges til, når leasingperioden er slut. Prisen er uden registreringsafgift, da du jo ikke har betalt afgift af hele bilen, men kun for den periode bilen er blevet benyttet.

At vide om den angivet restværdi er korrekt er svært at vide, da det jo er bilens pris mange måneder ude i fremtiden. Men det er et vigtigt beløb at sammenligne med på de forskellige leasingstilbud, da du skal betale differencen mellem restværdien og den pris bilen reelt set kan sælges for når leasingperioden er forbi.

Så hvis en restværdi er sat til 150.000 kr. og du kun kan sælge bilen for 120.000 kr. har du altså mistet 30.000 kr. Så forskellen mellem restværdierne på to leasingtilbud skal ligges til dine samlede omkostninger når du sammenligner.

Hos Andersen Leasing tilstræber vi at lægge afskrivningsprofilen op ad det tyske marked, så bilen efter endt leasing kan sælges på det tyske marked, eller leases ud til en anden leasingtager, til en realistisk salgsværdi.

Man kan som leasingtager gå ind på den tyske hjemmeside www.mobile.de og søge på en tilsvarende bil som man gerne vil lease (samme model, årgang, udstyr og km) og kontrollere om bilen bliver nedskrevet ift. anskaffelsesprisen – typisk skal der afskrives cirka 20 % det første år og derefter cirka 15 % årligt, hvis du har et kørselsbehov på 20-25.000 km årligt.

Du skal selv anvise en køber, når leasingperioden er afsluttet.

I de fleste leasingaftaler er det leasingtageren selv, som skal anvise en køber til bilen, når leasingperioden er afsluttet.

Markedet for biler uden afgift er ikke kæmpe stort i Danmark, men det er alligevel muligt at sælge bilen videre på flere forskellige måder. Dine bedste muligheder er:

  • Sælge den til et leasingselskab, der fremover vil bruge bilen til flexleasing.
  • Sælge den til en bilforhandler, der selv vil sælge eller lease bilen ud igen.
  • Sælge den til udlandet (dette kan du både selv gøre, eller få virksomheder til).
  • Anvise sig selv som køber.

Du står selv for reparationer og service.

Modsat operationel leasing, som oftest bruges med mere almindelige biler, så vil det i næsten alle flexleasingaftaler være leasingtageren selv, som står for reparationer og service på bilen. Så hvis noget går i stykker, er det altså dig selv, der skal betale fra første dag af.

I mange tilfælde vil man tegne en servicekontrakt og dermed minimere risikoen for uforudsete udgifter. Vi vil selvfølgelig hjælpe og rådgive dig herom.

Hvad hvis leasingselskabet går konkurs?

Heldigvis sker det sjældent at leasingselskaber går konkurs. Men hvis det skulle ske, så ejes din leasingbil af konkursboet, og førstegangsydelsen, som typisk er ret høj, kan mistes.

Derfor er det vigtigt at handle med et anerkendt selskab såsom Andersen Leasing, så du undgår den risiko.

Har du yderligere spørgsmål?

Du er altid velkommen til at ringe til os på tlf.:

Huskeliste til dig som kigger på leasingbiler

Tjek at prisen på en tilsvarende bil i Tyskland, svarer til prisen som skal indgå i din leasingkontrakt.

Tjek om der er yderligere omkostninger, end dem som fremgår af tilbuddet.

Tjek at restværdien svarer til en tilsvarende bil i Tyskland minus 20%.

Derudover kan det være en god ide, at kontrollere, om tilbuddet er inkl. hjemtransport, toldbehandling, klargøring og månedligt administrationsgebyr, da dette ofte er poster som mange ”glemmer” og så bliver det let kr. 15 – 25.000 + moms dyrere end først antaget.

Er du i tvivl om noget – så kontakt os. Alt kan forklares.